Dyrektor zwołuje pierwsze zebranie w celu ukonstytuowania nowej rady na kolejny rok szkolny i pełni jedynie rolę doradczą i wspomagającą. Na pierwszym zebraniu wybierane jest prezydium.
Zadaniem przewodniczącego i zastępcy jest m.in.:
- Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców, w tym działalnością finansową rady.
- Zatwierdzenie planu finansowego przygotowanego przez radę na dany rok szkolny.
- Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców.
- Zwoływanie i prowadzenie zebrań.
- Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
Wydatki z funduszu dokonywane są zgodnie z ustaleniami i decyzjami Rady Rodziców na podstawie analizy wydatków z poprzedniego roku, na jakie atrakcje dla dzieci będą przeznaczone pieniądze z wpłat w kolejnym roku szkolnym oraz jakie będą prezenty i upominki dla dzieci na Dzień Dziecka, Mikołajki czy pożegnanie starszaków. Zadaniem przedstawicieli trójek grupowych biorących udział w spotkaniach i zebraniach jest informowanie rodziców o ustaleniach i decyzjach rady.
Aby sprawnie zarządzać finansami i organizować dzieciom różne atrakcje, rada upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem zgodnie z ustalonym preliminarzem wydatków.
Na prośbę rady organizacją teatrzyków, koncertów i imprez dla wszystkich dzieci zajmuje się upoważniona osoba z ramienia przedszkola.
Dodatkowo, również na prośbę rady dokumentację finansowo-księgową prowadzi społecznie kierownik gospodarczy – pani Grażyna Szewczyk-Partyka. Wszystkie dokumenty finansowe, w tym faktury i sprawozdania kontroluje Komisja Rewizyjna Rady Rodziców.